جمشید چالنگی؛ مرکب لنگ گروهک رجوی در VOA

قصور(خون دل)

میزان اردات مردم به مسئولین در میزان تبعیت مسئولین از فرامین ولی امر است

جمشید چالنگی؛ مرکب لنگ گروهک رجوی در VOA

سید محمد حسین خلیلی/جمشید چالنگی متولد ۱۳۲۶ مسجد سلیمان است وی همسر فریده رهبر کارمند صدای آمریکا است، دو پسر به نام ونداد و تیرداد دارد. آغاز کار جمشید چالنگی به سال ۱۳۴۶  بازمی گردد.هرچند پیش از آن، مطالبی از اودر زمینه نقد ادبی و قصه نویسی در مجلاتی چون فردوسی و زمان به چاپ رسیده بود اما بطور مداوم کار مطبوعاتی خود را با مجله خوشه به سردبیری احمد شاملو آغاز کرد.
بعد ها به رادیو ایران رفت و در سال ۱۳۵۱ در برنامه "ادب امروز"برنامه اجرا میکرد ، بعد از مدتی به روزنامه مردم پیوست و زمینه‌ای تازه برای نقد تئاتر را در ستونی دائم در این روزنامه ارائه داد. نقد های ضعیف او باعث شد هیچ وقت به عنوان یک نقاد قوی مطرح نشود و نوشته های کلیشه ای او حتی در فردوسی امروز به مدیریت عباس پهلوان متوقف شد،افعالیت او تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 1357 در ایران ادامه یافت.

چمشید چالنگی و نگار محمدی ، صدای آمریکا

جشن هنر شیراز در سال 1356 از نظر کثرت صحنه های اهانت آمیز به ارزش های اخلاقی ایرانیان از جشن های پیشین فراتر رفته بود در این زمان جمشید چالنگی مسئول تهیه گزارشات خبری از این مراسم پرهزینه بود.
گفته های یک شاهد از این اقدام زشت پهلوی ها در جشن شیراز:
 یک باب مغازه را در یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد شیراز اجاره کرده و ظاهراً می‌خواستند برنامه خود را کاملاً طبیعی در کنار خیابان اجرا کنند، صحنه نمایش نیمی از داخل مغازه و نیمی در پیاده ‌رو مقابل آن بود. یکی از صحنه‌هایی که در پیاده‌ رو اجرا می‌شد، تجاوز به عنف بود... من به این خاطر موضوع را با شاه در میان گذاشتم و به او گفتم اگر چنین نمایشی به طور مثال در شهر منچستر انگلیس اجرا می‌شد، کارگردان و هنرپیشگان آن جان سالم به در نمی‌بردند.

سند تکان دهنده از جشن هنر شیراز در سال 1356

تهیه گزارشات خبری این برنامه ها مربوط به جشن هنر شیراز در سال 1356به وسیله  جمشید چالنگی انجام شده است و در تاریخ روزهای پهلوی ثبت شده است شاید انحرافات اخلاقی جمشید چالنگی که باعث اخراج او از صدای آمریکا شد از این برنامه ها نشآت گرفته باشد.
جوان جویای نام آن روزها در پی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، با گروهی از همکاران خود روزنامه "بامداد" را منتشر ساخت که هدفش انتشار اخبار و رویدادهای ایران و جهان بدون وابستگی به هیچ گروه و سازمان سیاسی بود.
فضای پدید آمده پس از انقلاب اسلامی مجالی برای یک عده بهایی قلم به دست علیه اسلام نبود به همین دلیل ازادامه انتشار بامداد جلوگیری شد.
زمانی که چالنگی و دیگر دوستانش ایران بعد از انقلاب را جای مناسبی برای فعالیت های خود نمی دیدند در سال ۱۳۶۲ ترک وطن کردند، جمشید چالنگی فعالیت مطبوعاتی خود را دنبال کرد و بر کار در زمینه مسائل خاورمیانه تمرکز کرد. از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۳ میلادی با استقرار در قاهره به بسیاری از کشورهای منطقه نیز سفر کرد.در این مدت با بخش فارسی صدای آمریکا و رادیو آلمان به عنوان گزارشگر رویدادهای خاورمیانه همکاری داشت و پس از تاسیس بخش فارسی رادیو اروپای آزاد - رادیو آزادی به این رادیو پیوست.
حاصل کار او در این مدت بیش از پنج هزار گزارش و مصاحبه بوده‌است. مصاحبه اوبا عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر و نیز یاسر عرفات رهبر وقت ، تشکیلات خودگردان فلسطینی، یوسی بیلین، وزیر وقت دادگستری اسرائیل، از جمله مصاحبه‌های رادیوئی او با سران و مسئولان بلندپایه در منطقه و شمال آفریقا است. در این مدت همچنین با چهره‌های ضدهنرو ضد فرهنگ نیز در منطقه، مصاحبه هائی انجام داد که از آن جمله‌اند مصاحبه با نجیب محفوظ نویسنده منفور مصری و برندهٔ جایزه نوبل در ادبیات، یوسف شاهین، فیلمساز سرشناس مصری میباشند.
نجیب محفوظ که جمشید چالنگی مصاحبه با او را نقطه عطفی در زندگی خود میداند کیست؟
اگر سلمان رشدی توانسته بود آیات شیطانی را بنویسد بدون شک به لطف هنجار شکنی افرادی چون "نجیب محفوظ" بود که فتح بابی در این زمینه کرده بودند .نجیب محفوظ به دلیل چاپ این اثر و مخالف با حکم تاریخی امام خمینی با تلاش آمریکا و محافل ضد اسلامی توانست به عنوان اولین مسلمان در سال 1988جایزه ی ادبی نوبل را تصاحب بکند . که بر هیچ شخصی پوشیده نیست که سیاسی ترین نوبل ها جوایز صلح و ادبی نوبل است.

احمد باطبی کارمند و جمشید چالنگی مجری صدای آمریکا

جمشید در سال ۲۰۰۳ با آغاز کار رادیو فردا وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا به پراگ رفت. همکاری او با رادیو فردا تا سال ۲۰۰۶ ادامه یافت و از ژانویه ۲۰۰۶ کار خود را با بخش فارسی صدای آمریکا در واشنگتن آغاز کرد. از اکتبر همان سال اجرا و سردبیری برنامه "تفسیر خبر" را برای ۳ روز در هفته جمعه، شنبه و یکشنبه را برعهده گرفت.
او در اکتبر سال ۲۰۱۱ از صدای آمریکا کنار گذاشته شد. وی در مارس ۲۰۱۲ با انتشار نامه ای به توضیح علل کنار گذاشته شدنش از صدای آمریکا پرداخت. وی در پاسخ سوالاتی که از علت اخراجش پرسیده شده گفته است: که وضعیت بخش فارسی صدای آمریکا مانند ادارات شوروی سابق است!؟

تریبون شدن صدای آمریکا برای تبلیغ بهاییت توسط بهاییان مارک‌دار
سابقه فساد اخلاقی جمشید چالنگی لابی فعال بهاییان در صدای آمریکا:
مادر نگار محمدی مجری برنامه "زن امروز" در صدای آمریکا در انتقاد از مدیران این شبکه گفته است: هریک از مجریان شبکه صدای آمریکا که درصدد ارتقای شغلی و استخدام رسمی در این شبکه و اقامت در آمریکا باشند باید به خواسته ی غیر اخلاقی تیم جمشید چالنگی (از مجریان ارشد صدای آمریکا) تن بدهند.
یک سال پیش نیز، در پی رسوایی اخلاقی مهدی فلاحتی در شبکه صدای آمریکا و بر اساس شکایت "الهام ستاکی" مجری تلویزیون فارسی‌زبان صدای آمریکا ، کلیه مدیران بخش فارسی به دادگاه فراخوانده شدند.بعد از افشاگری های گسترده بالاخره باعث شد رامین عسگرد مدیر بخش فارسی صدای آمریکا عذر جمشید چالنگی را خواست تا اینکه جمشید با کمک نوری زاده و به پشتوانه دلارهای عربستان تلویزیون ایران فردا در لندن را تاسیس کردند.
 این دومین تلویزیونی است که بدون پشتوانه محتوایی راه اندازی شده است تلویزیون رها به مدیریت جهان شاهی دیگر شبکه ای است که چند ماه قبل از ایران فردا راه اندازی شده است و ضعف محتوایی و ضعف در اجرای برنامه ها و شکاف عمیق و اضطراب فراوان در این شبکه تا جایی پیش رفت که در همان ابتدا قائم مقام این تلویزیون استعفا کرد.

مجریان تلویزیون ایران فردا به مدیریت وطن فروش علیرضا نوری زاده

سابقه عوامل نفوذی فرقه تروریستی رجوی درصدای آمریکا:
علی جوانمردی وجمشید چالنگی ویک نفر درقسمت پخش از جمله این حلقه ارتباطی هستند، سرحلقه ارتباط همان علی جوانمردی است که بگونه ای دائم با اسارتگاه اشرف، کمپ لیبرتی و پایگاه رجوی در فرانسه در ارتباط بوده است. شاهید و رافت (خبرنگاران صدای آمریکا درفرانسه و ایتالیا) نیز گهگاهی اخبار دروغین فرقه تروریستی رجوی را به سفارش جمشید چالنگی درلابلای گزارشات خود پهنان و از صدای امریکا منتشر می نمودند.
تلویزیون ایران فردا از مجریان اخراجی تلویزیون های سیاسی ضد انقلاب تشکیل شده است که با حمایت مالی سفیر عربستان در لندن و به اجرای مجریان فاسدی همچون لونا شاد و جمشید چالنگی و علیرضا نوری زاده پخش آزمایشی خود را آغاز کرده است.
پشتوانه فنی افراد جدا شده از سازمان منافقین در کنار عقبه تئوریک سبزها و عطاالله مهاجرانی معجونی از ضد انقلاب را در این شبکه پدید آورده است.
مدت زمان راه اندازی حیات این تلویزیون، ماموریت او در انتخابات 92 را نشان می دهد که اصلی ترین گزینه فراخوان و هدایت اغتشاش در داخل کشور است موضوعی که از چشمان سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پوشیده نخواهد ماند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,ساعت 12:35  توسط احمد